EUC Nordvest-elever udvikler logo til cold hawaii indoor
Den 7. oktober 2021
Elever fra Grundforløb 1 på EUD og EUX Business i Thisted har dystet med i den åbne konkurrence om at kreere et logo til det, der forventeligt bliver Danmarks største indendørs fodboldturnering: ’Cold Hawaii Indoor by Spar Klitmøller’. Vinderlogoet er nu fundet, og det blev Business-eleverne Sille Daniel Pilgaard Gramstrup og Tobias Thomsen, der løb med sejren.
Hanstholm Hallen danner lørdag d. 18. december rammen om en ny eksklusiv éndags-turnering i indendørs fodbold. Det er købmand Mikael Konradsen fra Spar i Klitmøller, halinspektør Kenneth Corell fra Hanstholm Hallerne og formand Kim Jørgensen fra Hanstholm Idrætsforening, der står bag arrangementet, der forventeligt vil tiltrække landets bedste elitehold og store fodboldprofiler, og hvor den samlede præmiesum lyder på 60.000 kr. Visionen er klar: Cold Hawaii Indoor by Spar Klitmøller skal være Danmarks største indendørs fodboldturnering målt på præmiepenge.
En satsning som denne kræver naturligvis også den helt rigtige visuelle profil og identitet, og derfor besluttede teamet bag den nye turnering, at udskrive en konkurrence om, hvem der kunne skabe det helt rette logo. Og dét kunne eleverne fra EUD og EUX Business i Thisted. I fagene dansk, afsætning og IT har eleverne arbejdet med valg af farver, figurer og design i forhold til den valgte målgruppe, og i alt ni grupper endte med at byde ind på konkurrencen.
- Det har virkelig gjort indtryk at se, hvor dedikerede og motiverede de unge mennesker gik til opgaven. De tog det i dén grad alvorligt, og det kom der nogle flotte resultater ud af. De har været virkelig dygtige, og der var flere rigtig gode logoer imellem, hvilket bestemt ikke gjorde det til en nem opgave for os at udpege en vinder. Vi endte dog med at gå med Silles og Tobias’ logo. Vi var enige om, at vi her havde et logo, der repræsenterede utrolig meget uden at være for spraglet i sin udformning. Logoet er enkelt og autentisk i sit udtryk, og vi føler, at det er særdeles brugbart ikke kun i konkurrencen men også på den lange bane rent markedsføringsmæssigt, så vi er meget tilfredse, fastslår Kenneth Corell.
Sille og Tobias er naturligvis stolte over 1. pladsen og synes, at det er spændende, at deres logo nu kommer ud og får sit eget liv i den virkelige verden.
- Det er som om, vi ikke rigtig har forstået, hvor stort det her egentlig bliver. Kenneth har givet udtryk for, at de kommer til at bruge logoet i deres markedsføring også på længere sigt – dét er da ret stort. Nu skal vi bare lige have lavet de sidste tilpasninger, og så glæder jeg mig til at se det taget i brug, lyder det fra Sille Daniel Pilgaard Gramstrup.
Kenneth Corell fortæller, at han har været imponeret over, hvor professionel processen er forløbet. Det hele blev kickstartet med et besøg på skolen, hvor han præsenterede eleverne for opgaven og italesatte idégruppens ønsker og forventninger. Herefter gik eleverne i gang med at designe, og da de var i mål, præsenterede de enkelte grupper deres logo og fortalte om tankerne bag. Kenneth har begejstret fortalt andre om forløbet, og det har faktisk medført, at han sidenhen er blevet kontaktet af 2-3 firmaer, der har spurgt ind til forløbet og givet udtryk for, at de godt kunne finde på at arrangere en lignende proces i samarbejde med EUD og EUX Business. Så måske er der nye spændende opgaver på vej til de dygtige Business-elever.